A jelen Általános Értékesítési Szerződési Feltételek - továbbiakban AÉSZF - a Primag Kft. (9022 Győr, Czuczor G. u. 18-24.) - továbbiakban Szállító - értékesítését és áruszállítását szabályozzák és a felek között létrejövő valamennyi egyedi szállítási és adás-vételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. ÁÉSZF alkalmazása során "megrendelő", ill. "áru/termék" és "szolgáltatás" alatt az egyes szállítási szerződésekben szereplő megrendelőt, mint másik szerződő felet (természetes, vagy jogi személyt), ill. az értékesített terméket kell érteni.
Amennyiben a Megrendelő az ÁÉSZF ellen írásban kifogással nem él, úgy jelen feltételek lépnek hatályba.
SZERZŐDÉS
A szerződés az ÁÉSZF alapján, a mindenkor érvényes árak alapján, megrendelés aláírásával/e-mailben történő visszaigazolással jön létre.
MEGRENDELÉS
- A Szállító a hivatalos elérhetőségein keresztül leadott megrendelést fogadja el:
telefon:+36 30 444 88 77
e-mail: primag@primag.hu,
webáruház: www.primag.hu
- A Szállító a Megrendelés alapján visszaigazolja a Megrendelő által rendelt termékeket és szolgáltatásokat az általa is elfogadott feltételekkel "Vevői megrendelés visszaigazolás/Díjbekérő" - továbbiakban "Visszaigazolás" dokumentummal.
EGYSÉGÁR
- A primag.hu-n szereplő egységárak az ÁFA-t, valamint a kiszállítás díját NEM tartalmazzák.
- Amennyiben a megrendelt termék összértéke - a kiszállítási díj nélkül - nem éri el a nettó 100 000-Ft-ot, úgy 3 000 Ft + áfa kezelési díjat számítunk fel. Ettől egyedileg, adott termékköröknél eltekinthet az eladó (akció, kampány).
- Amennyiben a weboldalon - technikai okok miatt - a reálistól eltérő vagy hibás információ jelenik meg, cégünk azt a jelzéstől számított legrövidebb időn belül javítja.
- Ilyen esetben a rendelés a hibás adattal nem kerül rögzítésre, hanem a helyes adatokkal, új rendelésként rögzítjük.
- Az egységár az adott tétel készletének erejéig érvényes!
VISSZAIGAZOLÁS
A Szállító a Megrendelő részére a következőket igazolja vissza:
- Az áru, szolgáltatás pontos megnevezése
- Kiszerelése
- Egyéb tulajdonságai
- Az áru átvételének (teljesítési helyének) pontos címe
- Az átvevő személy neve
- A szállítás módja, várható határideje
- A fizetés módja és annak határideje
- Amennyiben a megrendelő a díjbekérőn szereplő összeget a fizetési határidőt követő 14 napon belül nem teljesíti, úgy a rendelés törlődik
- A rendelés adatainak módosítására az előlegszámla kiállítását követően csak a felmerülő logisztikai/adminisztrációs költségek kifizetése után van lehetőség.
TELJESÍTÉS HELYE ÉS IDEJE
A Szállító gondoskodik arról, hogy a visszaigazolás alapján közösen elfogadott átvételi helyen az áru rendelkezésre álljon, illetve a megadott határidőig a Megrendelő által megjelölt helyre leszállításra kerüljön.
SZÁLLÍTÁS
- Ha a Megrendelő szállítja el a termékeket, akkor a teljesítés helye az Szállító által megadott telephely.
- Ha a Szállító szállítja a termékeket, akkor a teljesítés helye a Megrendelő által megjelölt szállítási cím.
- Szállító szállítása esetén a kárveszély a lerakodást követően átszáll a Megrendelőre.
- A visszaigazoláson szereplő szállítási időpont tájékoztató jellegű, így további pontosítást igényel a szállítást megelőzően e-mailben vagy telefonon.
- Kiszállítási idő: az ÁRU KÉSZREJELENTÉSÉT/KÖZPONTI RAKTÁRBA VALÓ BEÉRKEZÉSÉT KÖVETŐ 3-5 MUNKANAP, vagy egyedi szállítási határidő a felek megegyezése szerint.
Ez a határidő a szezon aktuális helyzetétől függően - alapanyag, üzemanyag, gazdasági és politikai folyamatok stb. - módosulhat. - A fuvarozó előzetesen bejelentkezik telefonon a várható érkezésről.
- Ha ennek ellenére sem tudja kézbesíteni az árut, azt egy újabb időpontban megpróbálja kiszállítani, melynek felára 3.500,- Ft+Áfa.
- A jármű max. 30 percet várakozik díjmentesen egy-egy címen.
- További várakozás kérés esetén fél óránként 3.900,-Ft+Áfa felár kerül kiszámlázásra.
MENNYISÉGI ÉS MINŐSÉGI ÁTVÉTEL
- A termékeket eredeti csomagolásban, sértetlenül adják fel a címzettnek.
- Amennyiben Megrendelő bármilyen sérülést talál a csomagon, a fuvarozó köteles a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni.
- Ha Megrendelő eltérést tapasztal a megrendelt és a szállított tételek között, esetleg a sértetlen csomagolásban sérült árut talál, okvetlenül hívja a Primag Ügyfélszolgálatát: +36 30 444 88 77
- Az áru minőségi és mennyiségi átvétele a visszaigazolásban megjelölt teljesítési helyen a teljesítést igazoló okmányok aláírásával egyidejűleg történik meg.
- Mennyiségi és minőségi kifogás csak a teljesítést igazoló okmányon feltüntetett vagy külön jegyzőkönyvben felvett (Szállító képviselője/Fuvarozó által is aláírt) mennyiségekre vonatkozik.
- A jegyzőkönyvet legkésőbb, a jegyzőkönyvön szerepelő dátumot követő 5 munkanapon belül kérjük megküldeni a primag@primag.hu e-mail címre.
- Az 5 munkanapon túli vagy jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
- A jogos minőségi vagy mennyiségi reklamáció esetén a Szállító haladéktalanul gondoskodik az áru cseréjéről.
- Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szállító nem fogad el.
SZAVATOSSÁG
- Szavatoljuk, hogy az termék a lejárati időn belül megfelel a szerződésben meghatározott specifikációnak.
- A szavatosság nem vonatkozik az termék olyan hibáira, amelyek az átvételt követően keletkeztek, különös tekintettel a nem megfelelő tárolásra.
- A műtrágya tárolásra vonatkozó iránymutatás és szakmai javaslatok itt olvashatóak: Műtrágya tárolás szakszerűen
- Jótállunk azért, hogy a termék megfelel a Magyar Szabvány előírásainak.
- A termékek minőségét az adott termékre vonatkozó Minősítést igazoló dokumentumok igazolják (Vetőmag-minősítő Bizonyítvány, Certifikát, Termékspecifikáció).
- A termék minőségi hibáját legkésőbb az átvételtől számított 5 napon belül, vetőmag esetében a vetés időpontjától számított 30 napon belül, de legkésőbb minden naptári év június 20-ig (tavaszi vetés), illetve december 20-ig (őszi vetés) kell írásban bejelenteni.
- Ezen időpont után beérkezett igényt nem tudunk figyelembe venni.
- A jótállási kötelezettségünk kizárólag az általunk szolgáltatott termék vételárának összegére korlátozódik.
- Megalapozott igény esetén a Megrendelőnek jogában áll a termék kicserélését vagy vételárengedményt kérni.
- Cégünk az alábbi esetekben nem tud elfogadni anyagi kártérítési igényt:
* a kiszállítás késéséből fakadó anyagi kár;
* a megrendelő által megadott szállítási cím nem megközelíthető a fuvarozó által használt jármű bármelyikével;
* a megrendelő hibás szállítási címet és/vagy hibás telefonos elérhetőséget adott meg;
* a megrendelő vagy meghatalmazottja az előre jelzett szállítási időpontban nem elérhető;
* a megrendelő egyéb saját hibája/problémája okán nem veszi át a küldeményt, előzetesen az akadályoztatásáról nem tájékoztatja sem a kiszállítást végző fuvarozót, sem a Primag Kft.-t.
* szakszerűtlen tárolásból eredő minőségi probléma
* a minőségi vagy mennyiségi probléma jelzése az ÁÉSZF szavatosság pontjában megadott határidőn túl
BIG-BAG és Q-BAG ZSÁKOK
- rendelés esetén a vevő felelőssége megadni a méretet, a szállítani/tárolni kívánt termék anyagát, fajsúlyát, tervezett töltési tömeget;
- az ÚJ Big-Bag és ÚJ Q-BAG zsákok terhelhetőségét a SWL faktor mutatja, azaz a gyártó azt garantálja, hogy egyszeri felhasználás esetén ekkora tömegű áru a zsákban biztonsággal tárolható és a szokásos anyagmozgató gépekkel rakodható;
- az SF faktor a terhelhetőség felső határát jelzi, ami terhelhetőség (SWL) és a biztonsági faktor szorzata, ami megadja azt a súlyt, amit a zsák kibír, anélkül, hogy elszakadna, vagy a benne tárolt anyag kiömlene;
- minden Big-Bag zsákon található egy címke, amely tartalmazza a gyártó és a gyártás adatait, bármely kifogás vagy reklamáció csak a címke birtokában kezdeményezhető;
- További részletek a megfelelő Big-Bag és Q-bag használatról: Big-Bag kisokos
FIZETÉSI FELTÉTELEK
A visszaigazolt egységár (termék, szolgáltatás) a fizetendő nettó és bruttó egységárat tartalmazza a visszaigazolásban meghatározott teljesítési helyen, a megadott fizetési határidővel.
A Szállító a visszaigazolásban rögzített fizetési mód és határidő alapján állítja ki számlát:
- Előre utalás esetén az előleg bekérő levélre átutalt összegről előlegszámlát, majd a teljesítést követően végszámlát állít ki.
- A számlát elektronikus úton, PDF formátumban küldi meg, melyet célszerű kinyomtatni és megőrizni.
- A számla aláírás és pecsét nélkül is hiteles.
- Banki átutalás esetén a teljesítés napja és a visszaigazolásban rögzített fizetési határidő alapján állítja ki a végszámlát.
- A számla keltétől számított 8 napon túl utólagos számlareklamációt nem áll módunkban elfogadni.
KÉSEDELMES FIZETÉS
A Szállító fenntartja a jogot, hogy a vevői számlán szereplő fizetési határidő és a pénzügyi rendezés között eltelt napokra késedelmi kamatot számoljon fel a Megrendelő részére, az aktuálisan érvényben lévő jegybanki alapkamat kétszereséig.
TULAJDONJON FENTARTÁSA
A Szállító az árura vonatkozó tulajdonjogát mindaddig fenntartja, amíg a Megrendelő az áru teljes vételárát ki nem fizette, valamint a szerződésből fakadó valamennyi kötelezettségét nem teljesítette.
ELÁLLÁSI JOG
- A Megrendelő a szerződéstől 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat.
- A Megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette.
- Az elállás csak írásos elállási nyilatkozat alapján érvényes, mely tartalmazza az elállás indokát.
- Az elállási nyilatkozatot a primag@primag.hu e-mail címre kell elküldeni.
- Szállító köteles a Megrendelő által kifizetett összeget legkésőbb az elállási nyilatkozat beérkezését követő 30 napon belül visszatéríteni.
- Amennyiben a Megrendelő az áru átvételekor jelzi elállási szándékát, az árut a Szállító egyből visszaszállítja, így az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő összes költséget a Megrendelő viseli. Visszautalás esetén ez az összeg a megrendelt termék és szolgáltatás összegéből levonásra kerül.
- Amennyiben a Megrendelő az átvételt követő 14 napon belül jelzi elállási szándékát, a visszaszállítás szervezése és költsége őt terheli.
- Szállító csak sértetlen és minőségileg nem kifogásolt árut köteles visszavenni, csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában.
- Amennyiben az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Szállító kártérítésre jogosult, amennyiben a Megrendelő az áru állapotának romlását, tönkremenését vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. A kártérítés összege termék és szolgáltatás összegéből levonásra kerül.
- Át nem vett, visszaszállított csomagok esetén a visszaszállítás teljes költségét a Megrendelő viseli.
- A csomag újra küldését kizárólag a felmerült kiszállítási díj (vissza, újra) ellenértékének előre történő átutalása esetén indítják.
- Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letölthetik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.