A jelen Általános Értékesítési Szerződési Feltételek - továbbiakban AÉSZF - a Primag Kft. (9022 Győr, Czuczor G. u. 18-24.) - továbbiakban Szállító - értékesítését és áruszállítását szabályozzák és a felek között létrejövő valamennyi egyedi szállítási és adás-vételi szerződést helyettesítik vagy elválaszthatatlan részét képezik. ÁÉSZF alkalmazása során "megrendelő", ill. "áru/termék" és "szolgáltatás" alatt az egyes szállítási szerződésekben szereplő megrendelőt, mint másik szerződő felet (természetes, vagy jogi személyt), ill. az értékesített terméket kell érteni.
A Megrendelő a megrendelést megelőzően nyilatkozik az ÁÉSZF elfogadásáról.
MEGRENDELÉS
A szerződés az ÁÉSZF alapján, a mindenkor érvényes árak és szállítási kondíciók alapján, megrendelés aláírásával/e-mailben történő visszaigazolással jön létre.
VISSZAIGAZOLÁS - Szállítói szerződéssel megegyező dokumentum
A Szállító a Megrendelő részére a következőket igazolja vissza:
- Az áru, szolgáltatás pontos megnevezése
- Kiszerelése
- Egyéb tulajdonságai
- Az áru átvételének (teljesítési helyének) pontos címe
- Az átvevő személy neve
- A szállítás módja, várható határideje
- Az áru ellenértéke, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi a Megrendelőt terhelő költség.
- A fizetés módja és annak határideje
- Amennyiben a megrendelő a díjbekérőn szereplő összeget a fizetési határidőt követő 8 napon belül nem teljesíti, úgy a rendelés törlődik
- A rendelés adatainak módosítására a rendelés visszaigazolásának időpontjától számított 12 óra elteltét követően csak a felmerülő logisztikai/adminisztrációs költségek kifizetése után van lehetőség.
- Az erre vonatkozó adminisztrációs költség kiszámlázásra kerül, melynek összege: 4 500 Ft+ ÁFA
EGYSÉGÁR
- A primag.hu-n szereplő egységárak az ÁFA-t, valamint a kiszállítás díját NEM tartalmazzák.
- Amennyiben a megrendelt termék összértéke - a kiszállítási díj nélkül - nem éri el a nettó 250 000-Ft-ot, úgy 4 250 Ft + áfa kezelési díjat számítunk fel. Ettől egyedileg, adott termékköröknél eltekinthet az eladó (akció, kampány).
- Amennyiben a weboldalon - technikai okok miatt - a reálistól eltérő vagy hibás információ jelenik meg, cégünk azt a jelzéstől számított legrövidebb időn belül javítja.
- Ilyen esetben a rendelés a hibás adattal nem kerül rögzítésre, hanem a helyes adatokkal, új rendelésként rögzítjük.
- Az egységár az adott tétel készletének erejéig érvényes!
- Cégünk az adószámmal rendelkező és nem rendelkező vásárlóink között különbséget tesz az elszámolás során, azaz az adószámmal rendelkező vásárlók részére a mennyiségtől függő egyedi megállapodás alapján számolhat el.
TELJESÍTÉS HELYE ÉS IDEJE
A Szállító gondoskodik arról, hogy a visszaigazolás alapján közösen elfogadott átvételi helyen az áru rendelkezésre álljon, illetve a megadott határidőig a Megrendelő által megjelölt helyre leszállításra kerüljön.
- Ha a Megrendelő szállítja el a termékeket, akkor a teljesítés helye az Szállító által megadott telephely.
- Ha a Szállító szállítja a termékeket, akkor a teljesítés helye a Megrendelő által megjelölt szállítási cím.
- Szállító szállítása esetén a kárveszély a lerakodást követően átszáll a Megrendelőre.
- A visszaigazoláson szereplő szállítási időpont tájékoztató jellegű, így további pontosítást igényel a szállítást megelőzően e-mailben vagy telefonon.
- A szezonalitásból fakadóan - az árukiadás és a logisztika leterheltsége miatt - a kiszállításokban csúszás előfordulhat, ezt kérjük a termék felhasználásánál figyelembe venni!
- Kiszállítási idő: az ÁRU KÉSZREJELENTÉSÉT/KÖZPONTI RAKTÁRBA VALÓ BEÉRKEZÉSÉT KÖVETŐ 3-5 MUNKANAP, vagy egyedi szállítási határidő a felek megegyezése szerint.
Ez a határidő a szezon aktuális helyzetétől függően - alapanyag, üzemanyag, gazdasági és politikai folyamatok stb. - módosulhat. - A fuvarozó előzetesen bejelentkezik telefonon a várható érkezésről.
- Ha ennek ellenére sem tudja kézbesíteni az árut, azt egy újabb időpontban megpróbálja kiszállítani, melynek felára 3.500,- Ft+Áfa.
- A jármű max. 30 percet várakozik díjmentesen egy-egy címen.
- További várakozás kérés esetén fél óránként 3.900,- Ft + Áfa felár kerül kiszámlázásra.
- A raklapra felrakható maximális mennyiség termékenként eltérő lehet, erről az adott termék oldalán találhat pontos adatot, a jobboldali információs ablakban.
- Abban az esetben, ha a termék EUR raklapon érkezik és Ön azon is veszi át, CSERERAKLAP biztosítása szükséges. Ennek hiányában, a raklap költsége 7000 Ft/db + áfa egységáron kiszámlázásra kerül.
- Kivételes esetben - technikai okok miatt - lehetséges raktári átvétel, melynek díja: 4 500 Ft + áfa
MENNYISÉGI ÉS MINŐSÉGI ÁTVÉTEL
- A termékeket eredeti csomagolásban, sértetlenül adjuk fel a címzettnek.
- Kérjük, hogy átvételkor alaposan ellenőrizd, hogy a leszállított termék a szállítólevélen szereplővel megegyezik-e, azaz a megrendelésnek megfelelő.
- Az áru minőségi és mennyiségi átvétele a visszaigazolásban megjelölt teljesítési helyen a teljesítést igazoló okmányok aláírásával egyidejűleg történik meg.
- Ha Megrendelő eltérést tapasztal a megrendelt és a szállított tételek között, esetleg a sértetlen csomagolásban sérült árut talál, okvetlenül hívja a Primag Ügyfélszolgálatát: +36 30 444 88 77
- Amennyiben Megrendelő bármilyen sérülést talál a csomagon, a fuvarozó köteles a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni.
- Mennyiségi és minőségi kifogás csak a teljesítést igazoló okmányon feltüntetett vagy külön jegyzőkönyvben felvett (Szállító képviselője/Fuvarozó által is aláírt) mennyiségekre vonatkozik.
- A jegyzőkönyvet legkésőbb, a jegyzőkönyvön szerepelő dátumot követő 5 munkanapon belül kérjük megküldeni a primag@primag.hu e-mail címre.
- Az 5 munkanapon túli vagy jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
- A jogos minőségi vagy mennyiségi reklamáció esetén a Szállító haladéktalanul gondoskodik az áru cseréjéről.
- Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szállító nem fogad el.
SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
- Szavatoljuk, hogy az termék a lejárati időn belül megfelel a szerződésben meghatározott specifikációnak.
- Szavatolunk azért, hogy a termék megfelel a Magyar Szabvány előírásainak.
- A termékek minőségét az adott termékre vonatkozó Minősítést igazoló dokumentumok igazolják (Vetőmag-minősítő Bizonyítvány, Keverési igazolás, Certifikát, Termékspecifikáció).
A termék - az átvételkor már észlelt - minőségi hibáját legkésőbb az átvételtől számított maximum 3 napon belül kérjük bejelenteni, írásban, fotó kíséretében a primag@primag.hu e-mailcímre.
- VETŐMAG:bejelentés írásban, a vetés időpontjától számított 30 napon belül, de legkésőbb minden naptári év június 20-ig (tavaszi vetés), illetve december 20-ig (őszi vetés), a vetőmag címke másolatának becsatolásával;
- VETŐBURGONYA: az áru átvételét követő 2 munkanapon belül, ugyanis a tárolásból fakadó minőségi kifogást nem áll módunkban elfogadni. A jutazsák, melyben a burgonya kiszállításra kerül, csak szállításra alkalmas, a burgonya a vetésig, szellőztetve, megfelelő hőmérsékleten tartva tudja megőrizni a megfelelő minőségét.
- MŰTRÁGYA: bejelentés írásban, a gyártástól számított 12 hónapon belül, mely adat a termék csomagolásán szerepel, a tárolás dokumentációjának becsatolásával; A műtrágya tárolásra vonatkozó iránymutatás és szakmai javaslatok itt olvashatóak: Műtrágya tárolás szakszerűen
- MŰSZAKI CIKKEK: bejelentés írásban, az adott termékre vonatkozó jótállási/garancia-határidőn belül, jótállás esetén a jótállás becsatolásával;
- ZSÁKOK: bejelentés írásban, az átvételtő számított 3 hónapon belül, a zsákon található címke fotójának becsatolásával;
- Ezen időpont után beérkezett reklamációt nem áll módunkban figyelembe venni.
- A szavatosság nem vonatkozik az termék olyan hibáira, amelyek az átvételt követően keletkeztek, különös tekintettel a nem megfelelő tárolásra.
- A szavatossági, illetve adott esetben a jótállási kötelezettségünk – amennyiben a kijavítás vagy kicserélés nem lehetséges – kizárólag az általunk szolgáltatott termék vételárának összegére korlátozódik.
- Megalapozott igény esetén a Megrendelőnek jogában áll a termék kicserélését vagy vételárengedményt kérni.
- Cégünk az alábbi esetekben nem tud elfogadni kártérítési igényt:
* a kiszállítás késéséből fakadó anyagi kár;
* a megrendelő által megadott szállítási cím nem megközelíthető a fuvarozó által használt jármű bármelyikével;
* a megrendelő hibás szállítási címet és/vagy hibás telefonos elérhetőséget adott meg;
* a megrendelő vagy meghatalmazottja az előre jelzett szállítási időpontban nem elérhető;
* a megrendelő egyéb saját hibája/problémája okán nem veszi át a küldeményt, előzetesen az akadályoztatásáról nem tájékoztatja sem a kiszállítást végző fuvarozót, sem a Primag Kft.-t.
* szakszerűtlen tárolásból eredő minőségi probléma
* a minőségi vagy mennyiségi probléma jelzése az ÁÉSZF szavatosság pontjában megadott határidőn túl.
BIG-BAG és Q-BAG ZSÁKOK
- A rendelés esetén a vevő felelőssége a számára megfelelő termék kiválasztása a következő paraméterek alapján: külső méret, termék anyaga, fajsúlya, töltési tömeg; szövetsúly, SWL, SF
- Az ÚJ Big-Bag és ÚJ Q-BAG zsákok terhelhetőségét a SWL faktor mutatja, azaz a gyártó azt garantálja, hogy egyszeri felhasználás esetén ekkora tömegű áru a zsákban biztonsággal tárolható és a szokásos anyagmozgató gépekkel rakodható;
- az SF faktor a terhelhetőség felső határát jelzi, ami terhelhetőség (SWL) és a biztonsági faktor szorzata, ami megadja azt a súlyt, amit a zsák kibír, anélkül, hogy elszakadna, vagy a benne tárolt anyag kiömlene;
- minden Big-Bag zsákon található egy címke, amely tartalmazza a gyártó és a gyártás adatait, bármely kifogás vagy reklamáció csak a címke birtokában kezdeményezhető;
- További részletek a megfelelő Big-Bag és Q-bag használatról: Big-Bag kisokos
FIZETÉSI FELTÉTELEK
A visszaigazolt egységár (termék, szolgáltatás) a fizetendő nettó és bruttó egységárat tartalmazza a visszaigazolásban meghatározott teljesítési helyen, a megadott fizetési határidővel.
A Szállító a visszaigazolásban rögzített fizetési mód és határidő alapján állítja ki számlát:
- Előre utalás esetén az előleg bekérő levélre átutalt összegről előlegszámlát, majd a teljesítést követően végszámlát állít ki.
- A számlát elektronikus úton, PDF formátumban küldi meg, melyet célszerű kinyomtatni és megőrizni.
- A számla aláírás és pecsét nélkül is hiteles.
- Banki átutalás esetén a teljesítés napja és a visszaigazolásban rögzített fizetési határidő alapján állítja ki a végszámlát.
- A számla keltétől számított 5 napon túl utólagos számlareklamációt nem áll módunkban elfogadni!
KÉSEDELMES FIZETÉS
A Szállító fenntartja a jogot, hogy a vevői számlán szereplő fizetési határidő és a pénzügyi rendezés között eltelt napokra késedelmi kamatot számoljon fel a Megrendelő részére, az aktuálisan érvényben lévő jegybanki alapkamat kétszereséig, de legalább a törvényes mértékig.
TULAJDONJOG FENTARTÁSA
A Szállító az árura vonatkozó tulajdonjogát mindaddig fenntartja, amíg a Megrendelő az áru teljes vételárát ki nem fizette, valamint a szerződésből fakadó valamennyi kötelezettségét nem teljesítette.
KISZÁLLÍTÁSSAL KAPCSOLATOS REKLAMÁCIÓ, PANASZKEZELÉS
- Amennyiben a vásárlónak valamilyen panasza van a vásárlással vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a "Kapcsolatfelvétel" menüpont alatti webes felületen, vagy a primag@primag.hu e-mail címen, illetve postai levél útján is közölheti.
- panaszát legkésőbb annak beérkezésétől számított 30 napon belül kivizsgálja és a panasz közlésével azonos módon tájékoztatja Önt a vizsgálat eredményéről, valamint arról, hogy annak elutasítása esetén milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a Megrendelő rendelkezésére.
- Kérjük, minden észrevételével, javaslatával, panaszával forduljon hozzánk bizalommal!